Intelligente børn
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Intelligente børn

Dette åbne forum er for forældre til intelligente børn, lærere, pædagoger og andre interesserede, så intelligente børn kan få det bedste ud af livet.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  
Fortæl andre
Følg os
Seneste emner
» Vi behøver virkelig hjælp!
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:12 am af Hun

» Hvornår er man intelligent - og hvornår bare godt begavet
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 4:08 am af Hun

» Legoland 2011
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:55 am af Hun

» Særlige sensitive og heldagsskole
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 3:27 am af Hun

» Min kære søn.
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:59 am af Hun

» hjælp til 5 årig pige
En drengs meninger om XXXX skole EmptySøn Feb 06, 2022 2:58 am af Hun

» Vi er nye... en lille intro om os, og vores spørgsmål
En drengs meninger om XXXX skole EmptyTors Apr 28, 2016 6:15 am af bettina1979

» Hvor skal jeg starte, vil gerne have testet min søn inden skole start
En drengs meninger om XXXX skole EmptyTors Apr 07, 2016 8:27 pm af Soes

» People who boast about their I.Q. are losers
En drengs meninger om XXXX skole EmptyTors Mar 03, 2016 8:43 am af Zmiley

Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Keywords
wisc børnehave hilde children skole gifted privat mentiqa Århus begavede
Mest viste emner
17-årig pige søger svar
Hvor svært kan det være at være klog?
Gennembrud for Videncenter for bmsf.
People who boast about their I.Q. are losers
Min prinsesse
Diverse psykologer der tester
Sæt de højt begavede børn i specialklasser! Af Jesper Skovlund
Informationsmøde på Mentiqa nordjylland
Mit projekt?
Når man overhaler storesøster.
Social bogmærkning
Social bogmærkning reddit      

Bookmark and share the address of Intelligente børn on your social bookmarking website

Bogmærk og del adressen Intelligente børn på din sociale bogmærknings-hjemmeside
Translator
Statistik
Der er i alt 477 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Pakexcucomp

Vores brugere har i alt skrevet 4248 indlæg i 1019 emner

 

 En drengs meninger om XXXX skole

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
endreng





En drengs meninger om XXXX skole Empty
IndlægEmne: En drengs meninger om XXXX skole   En drengs meninger om XXXX skole EmptyLør Feb 04, 2012 3:27 am

Kære alle på dette forum

Mit navn er XX, jeg er 14 år gammel og har i årene 2009-2011 modtaget undervisning på XXXskolen.

Jeg rykkede skole i 8. klasse til en distriktskole på Vesterbro i 9. klasse (hvor jeg trives ganske fortrindeligt).

Denne 'advarsel' er en skrivelse til forældre og børn, der overvejer XXXskolen som undervisningstilbud for deres højt begavede børn:

XXXskolen er en unormalt skole - både på godt og ondt - det er en skole, hvor det faglige niveau er i top, men hvor lærerne er upædagogiske, ofte ignorante - og dårlige til at mægle i pædagogiske situationer.

Børnene på XXXskolen er desuden (hvilket skolen indrømmer): umodne og ikke alderssvarende (socialt og fysisk). Selvfølgeligt er det at være 'HBB' jo en faktor, som gør at man måske ikke er som alle andre - men man har ihvertfald potentialet.

Det kan måske fremstå af følgende skrivelse som om, at jeg ikke har matchet elevprofilen, men lærte dog mig selv at læse i vuggestuen - og læste Harry Potter i starten af børnehaven. Desuden har jeg fået fastsat en IK på 159/129 hos Ole Kyed - men fungerer nu i en 'normal' 9. klasse helt fint (fagligt såvel som socialt).

Det hele bevises af et senarie, der fandt sted i sommers:
Jeg blev i april-maj indlagt på Hvidovre Hospital/Rigshospitalet med en meget sjælden (1/200000 tilfælde p.a.) - og meget farlig - sygdom. Jeg vender deltid tilbage i skolen slut juni-oktober. Jeg bliver mødt med åbne arme.. indtil:
En dag besluttede vores klasselærer at hive mig ind til en samtale, der omhandlede et scenarie, hvor jeg angiveligt havde mobbet en dreng så meget, at han slet ikke kunne holde noget ud (hertil skal det siges, at det ikke var drengen selv, men en anden 'klassekammerat', som havde valgt at underrette vores lærer).
Jeg fik en verbal sviner - hvor forældre ikke var underrettet (hvilket strider imod samtlige betingelser for folkeskoler i Danmark) - af vores ellers udiplomatiske lærer.

Jeg undskylder efterfølgende overfor drengen gentagne gange.

Det hele kulminerer dog for mig, da jeg finder ud af, at læreren ikke har valgt at snakke med drengen før, at hun hiver mig ind til den ellers forfærdelige samtale (hvor adjektiver som: ussel, dum og irriterende - sætninger som: 'tror du ikke, at de andre hader dig - de kan ikke fordrage synet af dig' nævnes) - min eneste reelle ven i den klasse blev også omtalt som en 'amagerdreng' - og fik hvis nok også samme sviner som mig.

Jeg håber, at forældre til fremtidige skolebørn ser dette!
Jeres barn kan måske have lyst til stimuli, men det er ikke værd at gå på kompromis med det sociale.
En folkeskoleklasse er helt fint - man lærer det man skal - ikke mere, ikke mindre.

Jeres børn ville takke jer!
Tilbage til toppen Go down
Admin
Admin
Admin



En drengs meninger om XXXX skole Empty
IndlægEmne: Sv: En drengs meninger om XXXX skole   En drengs meninger om XXXX skole EmptyLør Feb 04, 2012 5:13 am

Hvilken skole går du så på nu. ????

jeg retter dit indlæg så der bliver slettet navne. sådan gør vi her i dette forum. Du kan godt skrive din mening, men dem som du prøver at udstille, skal kunne forsvare sig og det kan de ikke.

Det er jo så sandelig heller ikke ok at mobbe andre, uanset om forældre bliver underrettet eller ej.
Det du fortæller om lærer er heller ikke ok.

Tilbage til toppen Go down
 
En drengs meninger om XXXX skole
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjemmeundervisning contra skole.
» I skole igen!
» En dag i skole med datteren

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Intelligente børn :: Velkommen til et levende forum :: Artikler, Kendetegn og Testning :: Historier fra det "virklige liv"-
Gå til: